יום ראשון, 24 ביוני 2012

לצלם ולרוץ לספר לחבר'ה



שבת בבוקר , טיול משפחתי בשדות ליד הבית 
 הי לכולם!


האמת היא שכ"כ הרבה אנשים מדברים איתי ושואלים אותי על צילום בטלפונים הסלולריים ושיתוף התמונות , שהחלטתי להרים את הכפפה ולספר לכם את כל מה שכן אפשר לעשות עם הטלפון שלכם שלא ידעתם.


אז זה לא יהיה בפוסט אחד, אבל כדאי לפתוח את הראש והעיניים ופשוט להתחיל ליישם . 
מי מכם הבקיא בנבכי טכנולוגיות הסמארטפונים, ולמי מכם שלא, מצאתי  שעניין הצילום ושיתוף התמונות - משותף לכולם. 


את מכשיר הסמארטפון שלי רכשתי לפני שנה וחצי. בן זוגי ואני החלטנו להתקדם טכנולוגית . מבחינתי הסיבה העיקרית היתה להתחיל לסנכרן את היומן של הסטודיו עם הטלפון כדי  שאסחב עם כמה שפחות דברים.





שחר בצילומים בסטודיו, פריים שהגנבתי באייפון.

למען הפרוטוקול יש ברשותי ארבע מצלמות ביתיות - ממצלמת מים, למצלמת פוקט ביתית ועד לשתי מיני רפלקסיות עם אופטיקה מהסרטים. 
לספר לכם שאני מצלמת איתן בבית לא יהיה ממש אמין מצידי. 
בינינו, למי יש כוח להביא את המצלמה מחדר העבודה, לוודא שיש בה כרטיס זיכרון, שהבטריות מלאות , ועכשיו, בוא ניצור קומפוזיציה מעניינת ! 


אני מצלמת באייפון שלי ! מודה ולא מתביישת. 
בשנה האחרונה כל התמונות של בני המשפחה שלי ושל חיי בכלל מתועדות במכשיר הפיצפון הזה שנמצא בכיס האחורי של הג'ינס שלי. זהו.
נכון ,בסטודיו הכל מתועד במצלמות סופר איכותיות. אבל אני בבית ולא בסטודיו, למי יש כוח להסתובב גם עם מצלמה בתיק ?


שחר ישן, אחרי הנקה (בן חודש ..)
אז בתור התחלה רציתי לספר לכם קצת על מכשירי סמארטפון: 
מה ההגדרה למכשיר סמארטפון ? 
בקצרה  - סמארטפון הוא טלפון עם יכולות נוספות של מחשב נייד. - זה בגדול.

כמו כן ישנן מגוון מערכות הפעלה, רובנו מכירים בעיקר את :

1. android - מערכת ההפעלה של גוגל.

2. ios  - מערכת ההפעלה של אפל .

3. black berry os  -  מערכת ההפעלה של RIM יצרנית הברי. 

זה בגדול ואין מה להעמיק מעבר לכך בשלב הזה. 

אז סיכמנו שמעבר לשיחות טלפון (שזו הסיבה הרשמית שלשמה קנינו את המכשיר) יש לנו:

1. מצלמה באיכויות מרשימות
2. מסך גדול ואיכותי 
3. מחשב קטן אך מאד מהיר וחזק
יומולדת לאורי  -  בלונים בשקיעה 
4. חיבור אנטרנט אלחוטי.

בואו ניישר קו בנוגע לעוד עניין - זה ממש לא משנה איזה מכשיר יש לכם . כולם היום די נמצאים באותו המקום מבחינת יכולות טכנולוגיות. זה פשוט עניין של הרגל. 

בואו נתחיל לדבר על צילום סוף סוף .
בכל מכשיר יש מצלמה טובה עם מינימום של 5 MP (מגה פיקסל). 
אכן המצלמה טובה, יחסית למכשיר שבו היא ממוקמת - שוב נזכור כי היא לא מצלמה ייעודית רק לטובת צילום, אלא היא עוד פיצ'ר על הדרך. 
למצלמות הללו יש יכולת לצלם עם פלאש או בלי, לצלם פורטרט עצמי שלנו ע"י שימוש במצלמה קדמית ואחורית וזהו בגדול. לא  להיט כזה גדול כשלעצמו.
וכאן נכנסות לתמונה אפליקציות הצילום ועיבוד התמונה.
נגה מכינה איתי ארוחת ערב 


באופן אישי לא צילמתי יותר מדי תמונות בטלפון עד שהורדתי כמה אפליקציות צילום מגניבות.
למה ? כי הצילומים שלי לא היו כאלה טובים או מעניינים. כי מבחינתי , היו חסרים לי כמה כלים בסיסיים נוספים בזמן הצילום על מנת להוציא תמונה יותר טובה ממה שהיה שם באמת.
אבל אז גיליתי עולם ומלואו של אפליקציות שנותנות מגוון פתרונות צילומיים.


וגם פה חשוב לי לעשות קצת סדר. כולם כל הזמן מדברים על האינסטאגרם , וואו אינסטאגרם בכל מקום, בכל פינה , בעיתון , תערוכות , זה השיח זה הטרנד . 
אז יש כמה דברים  יותר חשובים בעיני לפני האינסטאגרם... הייתם מאמינים ?
וזה פשוט לדעת לצלם.כלומר להבין איך כל אפליקציה יכולה לשרת אתכם באמת התמונה,תאורה, פוקוס, והעיבוד הסופי. ואחרי שתכירו את אותן אפליקציות ותתנסו בהן בעצמכם... אז אתם מוזמנים לרוץ לאינסט' להעלות את התמונות השוות שלכם (כי אתם כבר יודעים לצלם ) ולהשוויץ . 


ילדה משגעת שרקדה בשקיעה, הייתי חייבת לעצור לרגע ולצלם.

עוד הערה חשובה לגבי האינסט'  - במקור היא אפליקציה לשיתוף קבצים, והיא אכן מעולה בזה ! אבל העולם עשיר יותר, ושימוש במגוון של אפליקציות שכל אחת טובה בדבר מסויים, יתן לכם תוצאות טובות בהרבה מאשר האינסטאגרם בלבד. 


אני מבטיחה להקדיש פוסט שלם בנוגע לאינסט' כי יש שם כמה יכולות נהדרות ששווה להכיר. 
מוזמנים להרשם לרשימת התפוצה של הבלוג כדי לקבל את הפוסט הבא בנושא אפליקציות צילום .


וכדי שתוכלו כבר מרגע זה להרגיש יותר טוב אני מזמינה אתכם להכיר אפליקציה נהדרת וטובה. 
שמה : camera360 והיא חינמית :)
גם האנדרויד וגם האייפון מכירות אותה ותומכות בה. 

כנסו ל - app store  - iphone 
או  ל- play store  - android 
ותורידו את האפליקציה , היא חינמית וידידותית.
ניתן לבחור איך ברצונכם לעבד את התמונה לאחר שצילמתם אותה, (פילטרים רבים ומגוונים). ניתן להחליט על איזורי פוקוס סלקטיביים בתמונה לאחר הצילום !  ניתן לשתף איתה את התמונות שלכם, וגם יש לה שתי רמות משתמש - מתחילים ומתקדמים . אז מה שמרגיש לכם נכון יותר -  לכו על זה. 
בפוסט הבא ארחיב עליה יותר . 
והדבר האחרון שאני רוצה לסיים איתו  - 
בבקשה אל תפחדו לעשות טעויות . אני שומעת את זה כל הזמן שאנשים לא רוצים להתעסק עם הטלפון כי הם לא בטוחים על מה הם ילחצו ואולי הם יהרסו משהו ...  - זה כ"כ לא הולך לקרות לכם. 
אין כאן מה להרוס, בשום שלב. 
פשוט תתנסו כמה שאתם רק יכולים. 
בכלל כל האפליקציות שאני עומדת לספר עליהן בפוסטים הקרובים יהיו חינמיות.
אז שוב, למי שפיספס, אם אתם רוצים להמשיך ולעקוב אחר הפוסטים  בנושא אפליקציות צילום כדאי מאד להרשם לרשימת התפוצה של הבלוג ולקבל את הפוסט הבא מיד כשיצא. 

עד אז, תצלמו ותהנו , מוזמנים לחלוק איתי חוויות בעמוד הפייסבוק ולספר איך הולך. אודה לכם מאד אם תשתפו חברים ומכרים נוספים בתוכן הזה.


שיהיה לכם יום מצולם :)
עדי ,


סטודיו עדיגיטל 
0544458586
0775568586
www.adigital.co.il




בוקר טוב - הקוקיות של נגה על הבוקר 
פורטרט זוגי  אמא ונגה בדרך לגן
ליד הסטודיו, סבתא ונכד  







יום ראשון, 3 ביוני 2012

קיבלנו ילדה במתנה



ליאת מספרת לי את הסיפור ההריון והלידה של מיה ואמה ואני חושבת לעצמי כל זמן השיחה ,"איך האישה הזו נשארת כזו קרת רוח? לא רגשנית ומלאת דרמה ? "

אנחנו יושבות בסטודיו, מיה ואמה התאומות, עוזי וליאת, ואלה המטפלת . כולם באו לצילומי משפחה ותינוקות מתוקים , אנחנו קרוב לארבע שעות כבר בסטודיו מצלמים, נחים, הבנות מדי פעם אוכלות, נרדמות , בוכות ...כן סדר יום של תינוקות . כל פעם אני שומעת מליאת עוד פיסת סיפור ..סיפור בהמשכים .

"ידענו שאנחנו בהריון תאומות, שמחנו כ"כ, הכל היה תקין ,בהתחלה הרגשתי בסדר גמור, שום דבר מיוחד, משבוע עשרים התחילו כל מיני קולות מודאגים מצד הרופאים בנוגע להתפתחות העוברית השניה, אבל היינו מאד רגועים והאמנו שאוטוטו דברים מסתדרים. בשבוע 24 הייתי בבדיקה בתל השומר, הרופא שבדק אותי פשוט הודיע לי שמרגע זה אני נכנסת לשמירת הריון ולא יוצאת מהמחלקה, וכך זה בדיוק היה ! מאותו הרגע לא ראיתי את הבית עד 5 שבועות אחרי הלידה .כן ,זה הפך את עולמי ,את עולמנו. זוג רווקים הייטקיסטים שרגילים לעבוד סביב השעון, לחזור בשעות מאחרות הביתה ולחיות את חיי הרווקות, פתאום אני מרותקת למיטה ולא יורדת ממנה ללא כיסא גלגלים.המחשבות והרעיונות שכבר נטעו לנו בראש שבמצב כזה העוברית הקטנה לא תשרוד את ההריון וורק החזקה תשרוד. ניסינו להסתכל  על זה מהחצי כוס המלאה , כבר היינו משוכנעים שמהבית חולים נצא רק עם תינוקת אחת. זה המצב . אני חושבת שבשלב הזה שכל הזמן רק הייתי בבדיקות ומעקב אחר ההריון,זה הסנריו הכי נכון שיכולתי להכין את עצמי אליו.

היה רופא אחד שכל הזמן אמר לי " את עוד תראי היא זו שתגדל להיות השובבה והממזרה בין השתיים, היא תראה לכולם מה זה " הוא היה היחיד.

לקראת סוף ההריון מיה המשיכה להחזיק מעמד ושרדה יום אחרי יום.בשבוע 34 החליטו לילד אותי בניתוח קיסרי, כי חששו מאד שמיה לא תחזיק מעמד את הלידה עצמה."אני זוכרת שאמה יצאה ראשונה ובכתה, שמעתי את הבכי שלה חזק. אח"כ מיה יצאה. לא האמנתי עוד הרבה זמן אח"כ שמיה באמת איתנו. שהיא שרדה את ההריון כנגד כל הסיכויים,והתחזיות שניבאו לה.

מיה נולדה במשקל של 750 גרם.אמה נולדה במשקל 1950 גרם.אמה ואני יצאנו מהבית חולים רק 5 שבועות אחרי הלידה ,סיבוכים שלי עם התפרים של הקיסרי ואמה ששהתה עדיין בפגיה."

ליאת היא אמא מסורה באופן טוטאלי, העבודה החדשה שלה היא האמא של אמה ומיה, כל פעם מישהי אחרת נצמדת אל הפיטמה שלה ונרגעת. לעבודה שלה בהייטק היא תחזור בסביבות ספטמבר הקרוב אחרי כמעט שנה של ניתוק. אני ממשיכה לשאול, ליאת ממשיכה לספר, ואני מרותקת."מיה נשארה עוד כמעט חודשיים אח"כ בפגיה. זו היתה תקופה קשה ומתישה. כל יום הייתי מגיעה לבית חולים להיות עם מיה, משאירה את אמה בבית עם המטפלת\אמא\אחיות כל  מי שרק יכול היה לעזור ולתת יד. אחה"צ עוזי היה מצטרף לבית חולים מהעבודה, ואני הייתי חוזרת הביתה . "קראנו לזה משמרת ערב" עוזי היה נשאר עד 3 לפנות בוקר עם מיה, שר לה שירים , מחזיק לה את היד , מספר לה סיפורים, בדיחות, בוכה וצוחק איתה .כל לילה כל הלילה."

אני רואה בסטודיו בזמן הצילומים איך עוזי כרוך אחרי מיה, הוא מכיר כל ציפצוף שלה , יודע בדיוק מתי היא בוכה, מה היא צריכה ורוצה. קשר מיוחד במינו. והיא מצידה כרוכה אחריו לא פחות בדרכה שלה. ליאת מספרת לי שיש מושג כזה בפגיה שנקרא"קנגורו" עוזי היה מגיע לפגיה ומוציא את מיה שהיתה מחוברת בכל הגוף לעירויים,זונדה, מחטים,מוניטור,  עוזי היא מוריד את החולצה שלו ומצמיד את מיה אליו, תוך שניה כל המדדים במוניטורים היו קופצים. מיה היתה מגיבה לעוזי בשניות ופשוט מתעוררת לחיים.

היום מיה ואמה בנות חמישה חודשים, שתיהן בבית מתוקות להפליא.ליאת החליטה להגיע עם הבנות לצילומים כבר לפני יותר מחודשיים, היא היתה מאושפזת בשיבא וכל יום ראתה את הצילומים שלי על הקירות."כשיצאנו מהבית חולים אפילו לא היה לנו שם למיה, היה לנו רק שם לאמה כי כבר עשינו לעצמנו הכנה נפשית שאנחנו חוזרים הביתה רק עם תינוקת אחת .בכל יום שעובר זה לא נתפס בעיני שיש לי שתי בנות . החיים מקבלים פרופורציות, קיבלנו  ילדה אחת במתנה!"











x